Dzień gruszki w klasach I – III
Dzień gruszki to pierwszy „owocowy dzień”, który dnia 21 października obchodziły klasy I – III w związku z udziałem w projekcie „Owoce i warzywa w szkole”. Dlaczego właśnie ten owoc? Ponieważ właściwości zdrowotne i lecznicze gruszki są nieocenione! Gruszki, między innymi dostarczają organizmowi wielu witamin i składników mineralnych, są bogatym źródłem kwasów owocowych, wspomagają proces trawienia, obniżają ciśnienie tętnicze krwi, przeciwdziałają zaparciom, a nawet przyspieszają gojenie się ran!
Tego dnia uczniowie przynieśli różne gatunki gruszek, degustowali je i poznawali różnorodne przepisy na przetwory z gruszek.
Klasy zdecydowały się, aby gruszka w roli głównej pojawiła się również w pracach plastycznych oraz jako główny składnik owocowych jeżyków. Kreatywność dzieci można zobaczyć w fotorelacji poniżej.
Z wizytą w ,,Błękitnej szkole’’ w Helu
07 pazdziernika 2022 r. klasy 8d oraz 8h wzięły udział w projekcie edukacji morskiej, prowadzonym przez Fundację Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego i Stację Morską im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Cykl różnorodnych zajęć, od paru już lat, organizuje ,,Błękitna szkoła’’ w Helu.
Na miejscu odbyły się warsztaty, w tzw. panelu V, które dotyczyły antropogenicznych zagrożeń dla wód Bałtyku, wynikających ze szkodliwej działalności człowieka. Wykłady oraz doświadczenia badawcze skupione były na szkodliwości wszechobecnego mikroplastiku oraz hałasu. Oba te czynniki zaburzają ekosystem Morza Bałtyckiego, o czym mozna było sie przekonać podczas wykonywania doświadczeń pod fachowym okiem prowadzących. Zajęcia uświadomiły młodzieży, jak ważna jest ochrona flory I fauny naszego morza. Niewątpliwą I bardzo emocjonującą atrakcją był rejs statkiem, podczas którego młodzież sprawdzała kierunek I prędkość wiatru oraz dokonywała pomiaru temperatury I stopnia zasolenia wody.
Wrażenia z wyjazdu były niezwykłe. W pamięć wpisała się nie tylko wspaniała przygoda, ale też doskonała zabawa w badacza I odkrywcę. Z pewnością też uwrażliwiła na potrzebę dbałości o środowisko morskie.
Projekt "Śladami Mariana Mokwy. W stronę nadmorskiej tożsamości."
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w działaniach edukacyjnych realizowanych w ramach organizowanego przez WCK projektu pod nazwą Śladami Mariana Mokwy. W stronę nadmorskiej tożsamości. Marian Mokwa był jednym z najbardziej rozpoznawalnych marynistów XX-wiecznej Polski. W zeszłym roku szkolnym uczniowie w ramach zajęć lekcyjnych mieli możliwość poznać biografię oraz twórczość marynistyczną Mariana Mokwy. W bieżącym roku szkolnym uczniowie przejawiający zdolności plastyczne wzięli udział w warsztatach malarstwa olejnego i techniką akwareli prowadzonych w Filharmonii Kaszubskiej przez nauczycieli Liceum Plastycznego w Orłowie. Ekspozycja prac młodych twórców towarzyszyła większemu wydarzeniu- wystawie wybranych dzieł Mariana Mokwy. Wydarzenie to odbyło się 13 października 2022 roku w Filharmonii Kaszubskiej. Rozpoczęło się prelekcją dotyczącą twórczości Mariana Mokwy, którą poprowadził Pan Wojciech Zmorzyński, a zwieńczeniem była wystawa dzieł mistrza w galerii i prac młodych twórców z terenu Wejherowa w foyer WCK.
Z naszej szkoły w projekcie uczestniczyli wybrani uczniowie klas siódmych i ósmych.
W warsztatach malarstwa olejnego prowadzonych pod okiem Józefa Piotra Karczewskiego:
1. Emilia Pionk z klasy 8 g
2. Izabela Kummer z klasy 8a
W warsztatach techniką akwareli pod nadzorem Tomasza Sójki:
- Ignacy Korczyński z klasy 7a
- Kalina Stark z klasy 8h
Gratulujemy naszym uczniom tak wspaniałych efektów pracy!
Projekt realizowany jest przez Wejherowskie Centrum Kultury i dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Edukacja kulturalna.
Warsztaty przyrodnicze
Czwartego października, dzieci z klasy 0B wybrały się do Parku Miejskiego na zajęcia tworzenia „Jeżostrefy”. Warsztaty przyrodnicze odbyły się w ramach cyklu „KLIMATycznie w Wejherowie”. Podczas części teoretycznej dzieci miały szansę usłyszeć mnóstwo ciekawostek na temat jeży. W kolejnym etapie, dzieci miały możliwość budowania pod okiem ekspertów „domku dla jeża”. Zabawy i satysfakcji przy tym było co niemiara. Był też spacer po parku, poszukiwanie oznak jesieni w przyrodzie oraz zbieranie darów jesieni. Do tego wszystkiego, pogoda nam dopisała i spacerkiem wróciliśmy do szkoły.